28 maj 2015

Redo för Stockholm Marathon


Redo, ett laddat ord!
Att känna att man gjort bra förberedelser enligt konstens alla regler.
Tränat, svettats, pustat, njutit och men också tvivlat.

Kommer det gå vägen?


Att springa en marathondistans är för mig både himmel och helvete.
Att ha tränat inför ett lopp och verkligen se fram emot löparfesten, men också lida av att kroppen bitvis är totalt slut. Att ha en ängel som sitter på ena sidan axeln och hejar: Kom igen du är stark, stolt, snabb och suverän. På andra sidan sitter den lilla Lucifer: det är ok att gå, spring inte mer, varför gör du det här?

Ett riktigt krig med andra ord, men jag ska kriga på lördag och den starka ängeln ska 
segra och jag ska njuta av alla S
Stark, stolt, snabb, suverän och snygg :)
Ett mantra att mumla tyst för mig själv när de långa sega backarna sätter in!


Imorgon packar jag väskan och åker mot huvudstaden och löparfesten deluxe.
Eventuellt hittar ni mig på instagram under signaturen @lillavillavita.

Är man nyfiken på evenemanget kan man titta på TV4 som direktsänder innan starten ca 11.30
För två år sedan satt jag i tvsoffan och tittade, blev helt såld och bestämde mig där och då för att vara med nästkommande år. 

Nu är det dags för mitt tredje marathon, tack vare TV. 
Vem vet, kanske är det just du som kikar på lördag och drömmer om att vara med?
Jag lovar, du kommer inte att ångra dig...

Njut av er helg, det ska jag göra!

Kram Maria



6 kommentarer:

  1. Åh jag hejjar på dig!!!! Du ÄR Stark, stolt, snabb, suverän och snygg ♥
    Jag ska ta mig an en halvmara i år, min ängel ska bara bli större och skrika högre på mig när jag är ute :)

    Ha en go och fin helg och njut! Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ann-Sofie!
      Vad roligt att du ska springa halvmaran, önskar dig stort lycka till!
      Jag har sagt det tidigare, men jag följer gärna med på en tur någon gång, om du har lust!
      Kram Maria

      Radera
  2. Åhh, vad roligt. Inte visste att jag att det gick nu. Stort lycka till dig. Kanske kan jag vara med nästa år istället- då. Kram Susanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Susanne!
      Klart att du ska vara med nästa år!
      Kram Maria

      Radera
  3. Heja, heja, vi hejar på dig! : )

    SvaraRadera