14 november 2014

Ny färgskala


Det har flyttat in lite nya färger i vardagsrummet. Den grå soffklädseln hade verkligen gjort sitt, dags att lämna in den till tvätt, eller är det någon som har försökt att tvätta en Karlstad klädsel från Ikea själv?

De flesta byter kanske till ljus klädsel till sommaren, inte jag... Jag försöker få in allt ljus som går att få tag på. Har inte riktigt förlikat mig med det grå novemberljuset och visst gjorde den nya soffklädseln susen.

Det har även flyttat in en ny mjuk matta.
En av höstens stora nyheter från Chhatwal & Jonsson.
Beige botten, med svart mönster och jag älskar den.
Den blev så fin tillsammans med vitt, brunt, beige och svart.
Mattan finns nu i min butik


Fåtöljerna i bakgrunden kommer från Artwood. De vita kuddarna är på snudd antika. Köpte dem på Indiskan i min ungdoms dagar och nu fann jag dem i linneförrådet. Längst ner, bortglömda, men ack så fina, med sina små bollar. Kul att kunna plocka fram saker man sparat.
Mässingsburkarna kommer från Tine K Home/Lilla Villa Vita


Fredagsblommorna från förra fredagen står fortfarande fina.
Ljusstaken kommer från House doctor och finns i min butik


Ny fräsch soffa med kuddar från bl.a Chhatwal & Jonsson.
Soffbordet är ett antikt halvmånebord, med kapade ben.

Önskar er alla en fin fredag!

Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar