5 maj 2014

Liten minimakeover


Sovrummet har fått sig en liten minimakeover.

Det mörka pottskåpet fick byta plats med vita byrån och genast fick jag in lite mer ljus i rummet.
Känner att de mörka träslagen slukar ljuset så här års.


Golvet har fått sig en omgång av vitpigmenterad såpa och luktar så där fräscht och nystädat. Älskar doften av såpa. Det är lite jobb med det, men absolut värt det!
Golven är annars inte behandlade mer än att de är slipade, lutade med vitpigmenterad lut och därefter såpa, som gör de härligt sammetslena.

Luten gör att de nyslipade golven inte gulnar, utan behåller sin ljushet.
Fårskinnet fick faktiskt ligga kvar, trots den varma årstiden. Det finns ju ingen mjukare matta att sätta ner fötterna på.


Önskar dig en fin måndag!
Nu ska jag bege mig till mitt lager, för att packa en mängd lådor, som ska ut till vårt avlånga land.
Jag är så glad och tacksam för att Lilla Villa Vitas varor får förgylla era hem, tack!


Kram Maria

Sänggavel House doctor
Kuddar  och pläd Chhatwal & Jonsson, Lilla Villa Vita
Askar, paisleymönstrade, Lilla Villa Vita
Tavla, smyckesställ, spegel, Lilla Villa Vita


1 kommentar: