21 mars 2014

Inspiration till uteplats


Jag har fått ett mycket trevligt uppdrag så här i uppstartstiden för trädgårdslivet.
Nu när man går runt och drömmer om att inreda i trädgården, planera växter och de första små penseérna sätts i krukorna.

Uppdraget är att inreda en stor altan/uteplats i klassisk stil a´la New England.
Att få till en inbjudande matplats, där många får plats, men även en myshörna, att kunna sitta och njuta av en god bok i skuggan.

Det är så roligt att få leta upp guldkornen och sätta samman det i hel helhetslösning med såväl möbler, växter och piffet som sätter känslan i form av kuddar och andra trädgårdsaccessoarer.

I dag bjuder jag på några av de inspirationsbilderna som jag har arbetat utifrån.
Till kunden utarbetar jag även ett moodboard, med tips på inköpsställen mm.


Jag hoppas kunna visa er bilder på det färdiga resultatet längre fram.



Rotting, vitt, grönt, en härlig blandning!


Lyktor, sisalmatta, olivträd


Önskar er alla en fin fredag!

Kram Maria

Alla bilder: Artwood

6 kommentarer:

  1. Härlig inspo, fantastiskt fint!

    Nu åker jag strax till alperna, ska bli gott, när jag kommer tillbaka vill jag verkligen ha vår och utefix i trädgården =)
    Kram och trevlig helg!
    Catta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Catta, önskar dig en härlig resa!
      Kram Maria

      Radera
  2. Är på jakt efter utemöbler i sån stil så du får gärna tipsa om mer fina saker :) Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Hej Maria!

    Vilket roligt uppdrag!
    Blir kul att se det färdiga resultatet sen och även vägen dit:)

    Ha en fin fredagskväll!

    Kram Sofi

    SvaraRadera
  4. Hi Mary, this is stunning outdoor furniture, love the grey colour and and the rustic feel to it all. Happy weekend. Sharon

    SvaraRadera
  5. Underbara bilder!! Satt faktiskt själv idag och samlade inspo till vår ute plats så tusen tack för dina härliga bilder!!
    Kram
    A

    SvaraRadera