25 januari 2012

Min salong...


Pryds nu av senaste mattan från House doctor. I härliga gröngrå nyanser.
(En mindre modell av denna kommer inom kort att förgylla webbutiken)

Soffbordet är ett par halvmånebord med kapade ben. Till en början tyckte jag att det blev lite högt gentemot soffan och fåtöljerna, men efter att det fick bero ett tag insåg jag att det faktiskt blev helt perfekt. då det kan fungera som ett litet fikabord framför tv:n.

Den vita pinnstolen har fått följa mig genom årens lopp, då det är den enda möbel som jag faktiskt har kvar från mitt gamla flickrum. Stolen är en Arka av Yngve Engström, en riktigt svensk klassiker. Som liten tyckte jag att den var rätt obekväm att sitta i och fick mest agera "klädhängare",  men nu bara älskar jag den. 
Då rummet är relativt litet gäller det att möblera lätt, så att rummet får behålla sin rymd och då passar Arka perfekt.

Veden ligger i en gammal drickaback i skön grön färg, som blir ett fint blickfång bland det svarta och vita.

Ljusstakarna är från min butik och den grafiska tavlan är egen produktion. 

Ja, det var en liten kik in i min salong!

Ha det så bra kära bloggvänner!

Kram Maria

4 kommentarer:

  1. Vilken fin matta!

    Önskar dig en härlig dag!
    Emelie

    SvaraRadera
  2. Hej,
    verkligen en superfin matta!

    Hälsningar Monica

    SvaraRadera
  3. Mattan är underbar. Hade varit fantastiskt om den kom in i denna stora modellen också, små mattor har mer begränsade användningsområden.
    /Anna

    SvaraRadera
  4. Så fint det ser ut!!
    Kram Anna

    SvaraRadera