1 november 2011

Kök i förändring?


Hittade en gammal bild från vårt kök!
Jag tycker det är så roligt att titta igenom bilder och se hur saker och ting förändras.
Köket är från Ikea med specialbeställd diskbänk från Nordic tech.
Blandaren har jag klickat hem från nätet och är av märket Tapwell.
I fönstret hänger en bröllopspresent, Flower pot av Verner Panton.
Dessa saker är mina favoriter och kökets måsten, i mina ögon, men det andra skulle jag vilja piffa till lite.


Jag skulle önska nya bänkskivor i grå kalksten istället för våra i ek. Tycker det är så fint!
Golvet önskar jag måla i grått eller byta mot en svartvit rutig linoleummatta. idag är det lutat och lackat. men med några år med tassar håller detta inte så bra. Jag ska aldrig mer lacka ett golv, det blir så fult efter ett tag, då lacken slits bort och det eventuellt blir skador i lacken. Jag trodde att lackat golv skulle vara mycket tåligare än andra ytbehandlingar, men ack vad jag bedrog mig.

Nu ska jag däremot sluta drömma om mitt kök och gå ut i lusthuset och piffa till det lite. I kväll kommer ett nytt härligt gäng med tjejer. Ska bli så kul!

Ha nu en underbar dag!
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar