7 oktober 2011

Juno säng!


Sköna härliga fredag är äntligen här!
Solen lyser genom det allt glesare lövverket och det börjar prassla så härligt, då jag och vovven slår följe på våra morgonpromenader!

I dag har jag fixat och donat med minstingens rum, som dock inte är så liten längre.
Snart fem år fyllda och hans lilla rum börjar så sakta kännas för babyaktigt. Men än har lillprinsen inte klagat över de ljusblå färgerna och hans mamma njuter så länge det bara går. Jag vill verkligen hålla fast vid denna tid så länge som möjligt.
Hans Juno säng har hängt med i alla år och får vara med så länge han bara får plats.
Jag letade länge och väl efter denna danska skatt och fann den i Helsingör via Laurtitz.com. Med lite nya färg blev den en av mina käraste inköp och det kommer smärta lite i hjärtat då dagen kommer som den måste bytas ut mot en längre och bredare.

Till de som har längtat efter det ljusblå lapptäcket som syns i sängen, kan jag meddela att jag äntligen fått hem en ny leverans med sköna plädar. De har varit oerhört populära såväl till stora som små. Nu finns de i nätbutiken!

Helgen som kommer är helt oplanerad och jag njuter verkligen av att ha en helt orörd helg framför mig. Umgås med min familj och bara njuta. Nästa vecka blir hektisk så nu i helgen ska jag bara vara!

Stort tack till er alla som så troget tittar in till mig!

Jag önskar er alla ett riktigt skönt veckoslut!

Kram Maria

13 kommentarer:

  1. Vilket ljuvligt pojkrum:)
    Kram Emma

    SvaraRadera
  2. Sängen är ju underbar! Kul ide med böckerna du lagt i korgen. Trevlig helg! Mvh Michaela

    SvaraRadera
  3. Håller med, sängen är underbar! Vi har en åt vår son och jag hoppas han kommer trivas i den lääänge:)
    Jättefin blogg du har! Har precis hittat hit så nu måste jag läsa ikapp:)
    Kram, Anna

    SvaraRadera
  4. Juno-sängen är underbar!
    Ha en fin kväll!

    Kristina

    SvaraRadera
  5. Härligt pojkrum!
    ... ljusblått är ju så ljuvligt :)

    Kram från Australien♥

    SvaraRadera
  6. Vilket härligt pojkrum, där kommer han att trivas länge! Titta in hos mig så får du hur fin vägglampan från House Doctor jag köpte hos dig blev i mitt vardagsrum! Nu letar jag efter en matchande taklampa... Trevlig helg! Susanne http://2smahus.blogspot.com/

    SvaraRadera
  7. Fint pojkrum! Vår stackars nioåring har fortfarande "barnskrivbord" med barnstol till, får inte plats större i hans pytterum. Stackarn!

    Trevlig söndag,
    Jenny

    SvaraRadera
  8. Ja, en juno har jag varit på jakt efter flera gånger. Väldigt fint rum. Min lille pojk som snart fyller fyra år ska minsann få ha sitt babyblå rum länge. De är faktiskt små även när de är fem år. Jag känner som du, vill njuta av tiden när de är små.

    Kram Therese

    SvaraRadera
  9. Men vilken fin blogg du har! Hur har jag missat dig?? Älskar sängen! Skulle gärna ha en sådan i sonens rum..

    Nu får jag också läsa ikapp!

    Kram Jennie

    SvaraRadera
  10. Vilket underbart rum. Juno sängen är verkligen en favorit :) Kramar från Emilia

    SvaraRadera
  11. Hej ville bara säga att jag har gett dig en award...oj vilken härlig blogg du har.
    Välkommen in till min blogg.
    Kram Malin

    SvaraRadera
  12. Vilket fint pojkrum du har ordnat. Junosängen är alltid lika fin och Mailegkaniner kan man inte få för mycket av :)

    //Lena

    SvaraRadera
  13. Äldsta dottern har en "fusk-Juno" (en Sebra) som jag fyndade på Blocket. Det är verkligen ett jättefint rum sonen har!

    SvaraRadera