7 mars 2010

Vinterbilder



Visar några härliga vinterbilder från vår sagolika utflykt till Valjevikens is. Det var en helt fantastisk dag med strålande solsken, vindstilla och humöret var på topp. Isen är fortfarande tjock och den erbjöd både pilkning och skridskodans... När inte kameran gick varm satt jag med näsan mot solen och bara njöt. Tänk att få uppleva en sådan underbar vinterdag ända in i mars månad. En rätt "exotiskt" upplevelse för att våra breddgrader mellan skåne och blekinge.


I morgon visar jag lite barnrums inspiraton, så håll utkik då!


Kram Maria

6 kommentarer:

  1. Vilket väder vi haft idag! Fina vinterbilder du visar.

    Din veranda är så inspirerande och där skulle man vilja sitta.

    Ha det gott o kram/C

    SvaraRadera
  2. Jaa, vilket härligt helgväder vi haft!

    Underbara bilder och du, verandan...SUCK!!
    Kan vi sitta där när vi fikar!!;))

    Ha det gott i veckan tjejen!!

    SvaraRadera
  3. Låter helt underbart med er skridskotur!

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  4. Wow. Förstår inte riktigt att jag inte har hittat till din ljuvliga blogg förrän nu, men desto härligare att dyka djupt in i dina inlägg och njuta av ett fantastiskt vackert hus, rysligt fina bilder och trevlig text. Precis som du är jag fd lärare som idag ägnar mig mer åt inredningskonsten (även om jag inte klassar mig som konstnär ;-). Det ska bli spännande att följa dig, ditt hus och din nya nätshop och jag önskar att jag bodde i Sverige så att jag åtminstone kunde överväga att handla där...

    Tack för din inspiration och varmt lycka till med nätshoppen!

    Helena, The Swenglish Home

    SvaraRadera
  5. Valjeviken är ljuvligt! Uppvuxen där och har många fina minnen från havet och skogen där :)
    Mysiga bilder, ser framemot barnrumsinspirationen!

    SvaraRadera
  6. Härliga vinterbilder! :) Ja, det gäller att njuta av de sista fina vinterdagarna här nere i södra Sverige nu för våren är definitivt på väg. :)

    Jag är glad att jag hittade hit till din fina blogg och jag kommer garanterat återvända. :)

    Ha en solig och fin tisdag!
    Kram Lotta

    SvaraRadera