8 mars 2010

Oliver furniture


är ett möbelföretag med helt ljuvliga möbler för barn och vuxna. Dessa möbler kommer dock inte därifrån, men väl är det minstingens "Olivers möbler". Hans lilla säng är en Juno säng som jag tillsammans med maken har hämtat hem från Helsingör. Jag slipade och målade så att det stod härliga till. Nu har han snart vuxit ur första steget från sängen och det är dags att ta bort bakstycket på sängen. Jag tycker dock att den är så söt, som den är nu, likt en liten soffa! Jag är ändå glad över att sängen har så pass lång "livstid" ändå. Nu dras sängen ut så att den kan passa ännu några år.
Vimplarna i taket är en gåva från Olivers farbror, som bor i London. Där finns en ljuvlig liten butik, vid namn "The white company". Den lilla vita stolen kommer från Ikea, liksom rottingkistan. Korgstolen i barnmodell säljer jag i min lilla butik.
Min butik kommer att starta på fredag om allt fungerar som det ska, jag håller tummarna!
Ni får inte missa Susanns (en av mina "inredningsgäster" ifrån i fredags) fina inlägg om vårt hus. Hon har tagit så fina bilder, så man blir helt mållös. Ni hittar det på hennes tjusiga blogg Purple Area.
Kram på Era allihop!
Maria

9 kommentarer:

  1. Hej Maria,
    Hittade hit via Jannices blogg (Simplicity). Vilket vackert hem du har!!! Vad kul att du ska öppna webbutik, ska definitivt hålla ögonen öppna. Jag ska också göra det snart...... :)

    SvaraRadera
  2. Vilket superfint barnrum han har! Man blir alldeles kär i sängen... Kul att det händer så mycket i ditt liv just nu. Måste vara huuuur spännande som helst!
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  3. Jag lovar att informera dig om när jag öppnar! Det kommer att ske inom de närmsta två veckorna. Det är himla spännande! :)

    SvaraRadera
  4. Älskar vimpeln för att den har så många fina färger, inte som vanligen att alla är i matchande färger. Sängen är ju också helt ljuvlig!

    SvaraRadera
  5. Jag har precis hittat hit till din mycket inspirerande blogg! Har spanat länge på just Juno till min lille son, men tyvärr tycker inte min plånbok att det är en bra idé att investera i en sådan säng... :( Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Härligt narnrum, och vimpeln är fantastisk! Syr själv egna, och idén med en vot kant runt var toppen!

    Kan inte se mig mätt på de fina bildera av erat vackra hem. Älskar känslan du förmedlar i din inredning. Inbjudande, personlig och så vackert skör! Och visst är det ikea´s norden bord ni målat vitt? Har samma idé och nu visat min man hur det färdiga resultatet ser ut, och han är nu också övertygad!

    Önskar dig all lycka med din butik och kommer ivrigt att klicka mig runt på fredag!

    Varma kramar från Uppsala! /Caroline

    SvaraRadera
  7. Hmmm, stavningen kan man se mellan fingrarna denna gång!!!

    ;)

    SvaraRadera
  8. Jättefint! Såg reportaget i K2. Så fint det blev!

    Mvh Malin

    SvaraRadera
  9. Sängen är så fin! ska genast kolla in hennes blogg! vad kul att företaget snart startar!

    Kram L-L

    SvaraRadera