19 juli 2009

Antik och samlarmarknad i Degeberga

Har precis kommit hem från en underbar utflykt, tillsammans med min mor och far, och besökt en fantastisk marknad. En liknelse kan vara vid Kiviks marknad, fast bara med gamla goa klenoder. Trots regnet och det lite ruggiga vädret, mös jag och jag fann en del fina saker som jag tänkte dela med mig utav, jag hittade i och för sig mycket mycket mer, men prislapparna är tyvärr inte direkt loppispriser...



En fin gammal skärbräda i porslin och en välbehållen almanacka från året då vårt hus byggdes.



En haklapp till lilleman, trots att han slutat för länge sedan... och en fin kuvertväska till modern. Nu vill jag gå på ståtlig fest med cocktailklänning och allt...

En väska av lite större modell, kan aldrig få för få... Hittade denna och haklappen i ett jättemysigt stånd med fina hattar, väskor och ljuvliga klänningar med brodyr. Ångrar mig nu i efterhand att jag inte köpte de fina sjömanskragarna, som hade varit så fina på mina pojkar. Tror dock inte att de delat sin moders entusiasm...
Någon mer som har besökt Degeberga antik och samlarmarknad?
Ha en fortsatt bra helg!
Kram Maria

9 kommentarer:

  1. Hej Maria! ;) Det är Julia, du vet i 7C
    Jag läser din blogg, och jag tycker den är riktigt intressan! Ha ett bra sommarlov - och titta gärna på min nya blogg JMbloggar.blogg.se Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej!!
    Va roligt att du tittade in hos mig! Jag har varit här innan och beundrat ditt OTROLIGT vackra hus! Bara smickrande att du länkar!

    Stor sommarkram Tina

    SvaraRadera
  3. Hej Maria! Charmiga fynd du gjort. Gillar särskilt skärbrädan. Kram Åsa

    SvaraRadera
  4. Skärbrädan var superfin !!! Nilla

    SvaraRadera
  5. Vilka fina fynd. SKärbrädan var verkligen härlig, och kul med kalender som är från just året då ert hus byggdes.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hej Maria!
    Vilka fynd du gjorde! Vad roligt att du hittade en sån skärbräda, jag fick tag på en liknande på en auktion i våras:)Är det Villeroy&Bosch??

    Ha en skön kväll,

    Kramis Jenny

    SvaraRadera
  7. Hej Maria,
    Tusen tack för din rara hälsning hos mig. Lyckost dig som kom iväg till Degeberga - det var min avsikt också, men sedan körde det tyvärr ihop sig. Grattis till dina fina fynd, skärbrädan var min absoluta favorit.
    Ha det så bra tills vi hörs igen.
    Kram/Marita

    SvaraRadera
  8. Vilka fina fynd, gillar verkligen porslinskärbrädan.
    Susanne

    SvaraRadera
  9. Hej! jag var också I Degeberga i regnet! Första gången för min del, det var roligt och massor med fint att titta på, speciellt där du skrev om med hattar, klänningar, handskar osv.. Håller dock med om att det var inga loppispriser direkt och därför kom jag bara hem med tre ramar och 6 superfina handvävda och broderade kökshanddukar.. och lite gräddbullar hi hi!! Vilken fin blogg du har, jag har kikat runt länge nu! Mvh Ida

    SvaraRadera