9 mars 2009

Vårstädning








I går städade jag ut vintern, för nu vill jag ha vår! Granris och kransar fick bereda plats för lite nya vårblommor. Jag och pojkarna gick till stadens torg för att inhandla lite blomster, man blir lika glad varje vår då torghandlarna plockar fram alla penseér och tulpaner. Jag har tidigare visat vår entré i vintersmyckning och nu har den gamla kälken åkt ner i källaren för lite vårvila. Det är så härligt med färg till allt det vita! Påskliljor är ljuvliga , men vårfavoriten är iallafall den rosa Tusenskönan!


Kram Maria

8 kommentarer:

  1. Hej
    vad kul att du hittade min blogg! Vilken ära att bli länkad :)
    Nu har jag hittat din FINA blogg,gillar din stil!! Hit kommer jag gärna!
    Kram,Lotta

    SvaraRadera
  2. Vad fint du gjort!
    Söt pall, vackra blommor, fina krukor...
    Ja vad mer kan man säga? Alldeles underbart!

    Kram Jeanette

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vilka härliga bilder du visar! Tusenskönor är såå fina:)

    Nu blev jag oxå sugen på att plantera o fixa på vår farstukvist:)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Tack snälla du, inte helt lätt med fotografering men bara man tycker det är skoj och en väldig massa tålamod så kan man lyckas med någon bild:)

    Självklart får du länka mig jag blir bara glad, tror du är bland dem första:) Jag länkar gärna till dig!!

    Så fint och härligt med våren det blev i er farstu! Här åkte några vår och sommar burkar fram på hyllorna i köket idag, äntligen!! Tänk det är bara början på en underbar tid som väntar!!

    kram Johanna Vit Romantik

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Åhh va glad jag är att jag hittat hit! Såå fint du har det och så mycket fint du visar! Jag fann dig via min vän Johanna (Vit Romantik), och jag länkar genast :)

    Visst är det underbart nu när vårlökar och fräscha härliga blommor börjar dyka upp här och var! På torsdag är det torgdag i stan där jag jobbar och jag hoppas på att det finns massa fina växter att shoppa med hem :)

    Kramkram, Jenny

    SvaraRadera
  6. Hej! Våren är tidigare hos er i Skåne. Men denna ljuvliga morgon skiner solen och fåglarna kvittrar även i Värmland. Jag blir också sugen så på att göra vårfint på trappen. det får bli till helgen om vädret håller sig. tusenskönor är riktigt söta. Tror man kan plantera ut dem i rabatten längre fram.
    Mvh Lotta!

    SvaraRadera
  7. Hej! Det ser så fräscht ut! Enkelt och fint! Du inspirerar mig att fixa till i krukorna framför min dörr. Kram Åsa

    SvaraRadera
  8. Hej Maria!
    Det ser väldigt vårfräscht ut vid eran entré.
    Jag håller också på med vårblommor och vårstädning. Det blir så rent och fräscht på något sätt. Mysiga röda träskor, jag har ett par blommiga.
    Ha det fint i vårsolen!
    Susanne

    SvaraRadera