15 mars 2009

Penseér







Var på en liten loppistur igår. Det var egentligen inte meningen, men jag har ju svårt för att hålla mig därifrån... Där hittade jag denna lilla söta korg, med sex små fack, som är perfekt till minipenseér. Jag hade först tänkt vita blommor, men det behövdes en liten färgklick till min så kala trädgård så här års. Då jag hade planterat färdigt och skulle sätta ut korgen på vårt lilla trädgårdsbord, såg bordet så smutsigt ut (vi har inte haft någon plats till vinterförvaring i år) så då fick jag tvätta möblemanget också. Grannarna trodde nog att jag blivit lite smått galen, som tvättade utemöbler i mars månad, då de flesta inte ens funderat på att ta fram sina! Men snygga blev de och jag njuter!

Jag önskar er en skön kommande vecka!
Kram Maria

21 kommentarer:

  1. Vad vårigt o fint du ordnat det!!
    Vi har snö fortfarande, så jag väntar nog med penseer ett tag till, men jag blir väldigt sugen när jag ser dina!!

    Kram Jeanette

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att ta fram utemöblerna! Jättefint med penseer i korgen. Det dröjer ett tag tills man kan köpa blommor här hemma, vi har supermycket snö kvar!

    Ha en skön söndagskväll!
    Kram L-L

    SvaraRadera
  3. Hej Maria!
    Vilken jättesöt korg du köpte! Passar jättebra till de härliga penséerna!
    Tittade på mitt planteringsbord idag, det behöver oxå tvättas, o alla trädgårdsmöblerna som stått ute..fast jag väntar nog ett litet tag till:)

    Ha en bra kommande vecka,
    kram Jenny

    SvaraRadera
  4. TACK för gratulationer till vinsten = ).

    Kram L-L

    SvaraRadera
  5. Åhh vilka fina våriga bilder du visar upp. Idag har det verkligen känts som vår:-) Länkar dig oxå;-) Kram Sofia

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Penséer är väldigt söta och tåliga. Men här i Värmland har jag inte sett till några än, får vänta ett tag till...
    Det är roligt att få göra små fynd ibland på loppis, din korg blev fin med penséerna i.
    Ha en bra kommande vecka.
    Mvh Lotta!

    SvaraRadera
  7. Spännande med loppis! MEN vilket fint klaffbord du har i källaren!! Kram

    SvaraRadera
  8. Idag åkte ljungen bort det kändes som att det var på tiden och ett steg närmare våren!! Blev också sugen på att plantera lite pensèer så fint det blev i den korgen! Ha en bra vecka kram Johanna

    SvaraRadera
  9. Vad vårfint du fått till det, Maria!
    Jag köpte gulliga minipåskliljor som ska ner i min zinkbalja i morgon. Sedan ska en ny krans upp på dörren. Pensèer har jag inte heller sett till här i södra Värmland som Lotta skrev, men den som väntar på något gott...
    Ha en kanonbra vecka med förhoppningsvis ännu mer sol!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  10. Vilken söt korg. Vad fint med pensér i :) Jag har börjat att städa balkongen, får se om det blir några pensér för mig med snart.
    Ha en trevlig måndag..
    Kram

    SvaraRadera
  11. Det ser sååå fint och trevligt ut! urmysig korg och fint tillsammans med flaskan och ljuslyktan. Sinnligt. Kram Åsa

    SvaraRadera
  12. Hejsan.
    Vilken fin korg!!! Så användbar när som helst och till vad som helst.
    Här på västkusten tycker jag nog att vi har lite vår, det faller ett stilla duggregn idag, men det LUKTAR vår ute. Och imorgon blir det sol och 10 grader varmt ( står det i tidningen)
    vi får väl se.

    Ha det gott,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  13. Tack för dina snälla ord hos mig och för att jag därmed kunde hitta hit till din ljuvliga blogg. Helt fantastiskt vilket vackert hem ni har! Jag hade velat ha ALLT som ni har :-). Självklart får du länka till mig - jag länkar till dig ögonaböj och kommer tillbaka pronto!

    Kram från Helena

    SvaraRadera
  14. Hej Maria!
    Men oj vilken fin blogg du har. Jag hittade just hit. Jag länkar till dig direkt (brukar vänta med det tils jag vet om bloggen håller måttet).
    Jag ser fram emot fler besök framöver på din blogg. Vi verkar ha samma intressen - och dessutom har vi samma namn
    ;-)
    Hälsn Maria

    SvaraRadera
  15. Trevlig blogg du har! Och vad fint det blev med penséerna i korgen som du fyndade.

    SvaraRadera
  16. Det var mkt fint du visar, har kikat runt lite. Det blev fint med nya fyndade korgen.
    Ha en bra vecka
    Kram AnnaMaria

    SvaraRadera
  17. Hej igen!
    Men det är ju helt sanslöst så mycket vi har gemensamt. Såg du att jag nämner "Farbror Frippes skafferi" (mannen med plåtburkarna) på min blogg...
    ;-)
    Tänk vilka minnen man har av honom. Jag var lite rädd för honom samtidigt som jag så gärna villa ha hans burkar.

    Ska bli jättekul att följa din blogg.
    Stor kram Maria

    SvaraRadera
  18. Hej,

    vilken fin blogg du har!
    Älskar bilderna i inlägget 'Vårstädning'.
    Hoppas det är ok att jag länkar?
    Jag diggar din stil :-)

    Varma hälsningar
    Katarina

    SvaraRadera
  19. vad underbart det ser ut Maria man får så härliga vårkänslor!!!!!!
    vi synes o höres många kramar Kristin

    SvaraRadera
  20. Hej! Vad fint ni verkar ha det! Härligt med penseer! Får nog vänta ett litet tag till med det, men snart så..Ha det bra!Kommer tillbaks!

    SvaraRadera
  21. Vad fint det blev med penséerna i korgen, de passade ju perfekt där! Jag planterade också lite penséer häromdagen, blir lika glad varje gång jag kommer hem och får syn på dem utanför dörren.

    Kram Marie

    SvaraRadera