17 mars 2009

Nostalgi





Kunde inte låta bli att fotografera mina gamla ballettskor från tiden då jag var 4 år. Jag stod och bäddade sängen och såg hur vackert ljuset la sig över mina gamla dansskor, med tillhörande fotografi bakom. Min enda tanke var att fånga detta ögonblick, sängen fick vänta och fram med kameran. Så här går det till rätt ofta då jag finner objekt att föreviga. Jag ser något fint och måste bara fram med kameran. Detta är mina allra första ballerinaskor och jag har sparat dem i alla år för jag tycker de är så vackra och söta. Jag kommer ihåg att det var stenhård disciplin med mycket jobb och efter ett tag tröttnade jag! Det svartvita fotografiet är på mig som liten, taget på en av alla skogspromender vi gjorde på söndagarna (det kändes som det var varje söndag, kanske för att jag inte var så förtjust i dem då) Vi gick alltid en lång runda och grillade korv med varm oboy. Nu som vuxen värdesätter jag verkligen skogen och den avkoppling den ger...
Kram Maria

7 kommentarer:

  1. Täkn vad det lilla i vardagen kan göra så mycket. Att se ljuset falla fint kan vara nog så mycket lycka som vad som helst annat. Tack för att du delade med dig av de fina fotona.
    Kramar Anette

    SvaraRadera
  2. Hej Maria!
    Vad fint ljuset faller på bilderna!
    Vad roligt att du sparat de söta balletskorna, passar bra med det svartvita fotografiet i bakgrunden oxå:)

    Ha en bra kväll,
    kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Vad kul att ha kvar de söta skorna! Det blev jättefina bilder av dem!

    Ha det bra!
    Kram L-L

    SvaraRadera
  4. ja bilderna var jätte fina vad kul att du sparat dina gamla skor ha det bra kram jessica

    SvaraRadera
  5. Jättefina bilder! Så söta små skor!:-) Kram Sofia

    SvaraRadera
  6. Så kul att ha kvar dom där gamla skorna ! Ljuvliga bilder ! Kramar Susanne / den gamla skolan

    SvaraRadera
  7. Hej,

    tack för din rara kommentar, nu har jag lagt till din blogg i min länklista. Jättekul med en ny fin blogg att kika in i.

    Ha det så gott!

    Varma hälsningar
    Katarina

    SvaraRadera