11 mars 2009

Glasveranda

I vårt förra hus fanns det ett fult gammalt uterum, byggt någon gång på 60-talet. Vi drömde om att riva detta och bygga en gammaldags glasveranda. Efter lång tid av funderingar och allehanda skisser blev den så verklighet till sist. Med många vackra fönster, vitmålad pärlspont, brädgolv med skön golvvärme var det verkligen ett älskat rum som vi använde mycket. Att stiga in på verandan var som att få en riklig dos med ljusterapi under den mörka årstiden. Nu har vi sålt huset och en sak jag verkligen saknar är den stora glasverandan.


På bilden visar jag ett kärt loppisfynd, nämligen klaffbordet med härligt sliten patina. Nu står det och samlar damm i källaren, då vi tyvärr inte har någon plats för det just nu. Lite komiskt är det att då vi bestämde oss för att flytta ville vi ha ett större hus än de 120 kvm vi hade och så blev det ett mindre...

Stolarna har jag fyndat i en antikbutik i Olofström och kuddarna är faktiskt tygservetter som jag har sytt ihop till ett kuddfodral.
Kram Maria

13 kommentarer:

  1. riktigt charmig glasveranda kan förstå att du saknar den.
    kram åsa

    SvaraRadera
  2. Hej! En sådan glasveranda drömmer jag om... Förstår att du saknar den, såg riktigt fin ut, som det mesta gör av det som du visar. Vi har också planer på ett vinterum med mycket glas.

    Kram Lotta!

    SvaraRadera
  3. Förstår dig verkligen så fint!!! Det är drömmen att en dag få ha en glasveranda!!
    Smart tips med kuddfodralen!!
    kram Johanna

    SvaraRadera
  4. jätte fint skulle gärna ha ett sånt rum ha det bra kram jessica

    SvaraRadera
  5. Hej Maria!
    Vilken underbar glasveranda ni hade i förra huset:) Det har alltid varit min dröm att ha nått liknande!

    Vad fiffigt att sy kuddfodral av tygservetter:)
    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar glasveranda, förstår att du kan sakna den! Härliga bilder!

    Kram Marie

    SvaraRadera
  7. Vilken fin veranda!!!. Jag vet hur det är att sakna sin veranda, jag saknar vår som vi hade. Men det går ju att kanske bygga en ny en dag, vem vet vad som händer. Kul att du visar den, den finns ju där i ditt hjärta och passar ju jättebra i en blogg om inredning. Ha det bra! Kram L-L

    SvaraRadera
  8. Oj vilken underbart vit & fin blogg jag hittade här! Super fina bilder.
    Kram Petra
    "Nykomling i Blogglandia"

    SvaraRadera
  9. Oj så fin!! Riktigt mysig och härligt ljus! Det förstår jag verkligen om du saknar den fina. Och så mysigt du inrett den. Hoppas du får en ny veranda att mysa i igen en dag :)

    Kram! Jenny

    SvaraRadera
  10. Hej Maria!
    Jag förstår att du saknar en sådan fin veranda.
    Ljust, rent och fint. Hoppas du får något likande till slut där ni bor nu.
    Jag älskar våran altan som är inglasad och utanför har vi ett trädäck att sitta och sola på. Det är lä, så man kan sitta en sådan här fin solig dag som vi har haft i dag.
    Ha en en skön helg!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  11. Hej! Jättefin veranda. Jag lånar den som inspirations bild till min veranada! Hoppas att det är okej, säg till annars.

    SvaraRadera
  12. hej,
    eftersom erat klaffbord samlar damm i källaren så undrar jag om du möjligtvis inte vill sälja det??
    hör av dej.

    Ellimelin@hotmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr är klaffbordet sålt sedan länge.
      Vänligen Maria

      Radera